عوارض مزوتراپی

مزوتراپی: عوارض، مزایا و هزینه

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی: عوارض، مزایا و هزینه

درمان مزوتراپی برای ریزش مو

 


 


مزوتراپی یک درمان دارویی غیر جراحی است که معمولاً برای بهبود بیماری های مختلف استفاده می شود. این روش بدون درد و کم تهاجمی است و به طور گسترده ای برای تقویت رشد موهای جدید استفاده می شود. مواد مختلفی که به طور جداگانه برای هر بیمار انتخاب می شوند ، مانند عصاره های گیاهی طبیعی ، کوکتل اسیدهای آمینه ، ویتامین ها ، آنزیم ها و داروها (بیشتر فیناستراید و ماینوکسیدیل) مستقیماً به پوست سر تزریق می شوند.

این شهرت بیشتر به دلیل تأثیرات مثبت آن در رشد فولیکول مو و رساندن مواد مغذی به مو است. مزوتراپی همچنین عدم تعادل هورمونی را اصلاح می کند و گردش خون را بهبود می بخشد که رشد مو را تحریک می کند ، التهاب را کاهش می دهد ، DHT اضافی (هورمونی که باعث ریزش مو می شود) را خنثی می کند ، کلاژن و الاستین پوست سر را تحریک می کند ، تراکم فولیکول

های مو را افزایش می دهد.

تاریخچه مزوتراپی

مزوتراپی اولین بار توسط پزشک فرانسوی ، دکتر میشل پیستور در سال 1952 توسعه یافت. در سالهای اولیه ، وی از مزوتراپی برای درمان شرایط پزشکی مانند تسکین درد و اختلالات عروقی برای درمان شرایط در ورزش ، آسیب شناسی ، بیماری های عفونی استفاده کرد.

سپس مشخص شد که از این روش می توان برای درمان بیماری های پوست و مو نیز استفاده کرد. ریزش مو ، مشکلات آکنه ، سلولیت و علائم کشش پس از درمان مزوتراپی بهبود یافت. پس از کشف اینکه مزوتراپی برای کاربردهای آرایشی ، به ویژه در ترمیم مو کار می کند ، مورد توجه بسیاری از سراسر جهان قرار گرفت.

در سال 1987 ، آکادمی ملی پزشکی فرانسه مزوتراپی را به عنوان یک تخصص پزشکی رسماً تصدیق کرد.

 

مزوتراپی مو در درمان آلوپسی آندروژنتیک

شایع ترین علت ریزش مو ، بیماری ارثی است که با افزایش سن اتفاق می افتد. به آن آلوپسی آندروژنیک گفته می شود و همچنین به نام طاسی با مدل مردانه و طاسی با الگوی زنانه شناخته می شود. مزوتراپی برای ریزش مو یک درمان تقریباً بدون درد است که نشان داده شده است برای درمان بیماران آلوپسی ، بدون شک و شکایت از درد درمان. با کمک سوزن های بسیار ظریف ، ویتامین ها و داروهای اساسی مستقیماً به پوست سر منتقل می شوند تا رشد مجدد مو تحریک شود.

مزوتراپی مو ؛

ریزش مو را کند کرده و به تدریج متوقف می کند

گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد

فولیکول های مو را تحریک کرده و ساقه های محکم مو ایجاد می کند

ریشه های موی زیر پوست را غیرفعال می کند

 دی هیدرو تستوسترون اضافی (هورمون اصلی مسئول طاسی الگوی مردانه) را کاهش می دهد

عدم تعادل هورمون ها را اصلاح می کند

با بازسازی سلولهای مو ، فولیکول های مو را احیا می کند

تولید کلاژن را تحریک می کند

رشد موهای جدید را تشویق می کند

از دیگر دلایل ریزش مو در زنان و مردان می توان به عنوان عدم تعادل هورمون های اطراف فولیکول مو ، کمبود مواد مغذی مناسب و کاهش گردش خون در پوست سر نام برد. برای تحریک مجدد این فولیکول های مو ، یک محلول سفارشی مزوتراپی شامل ترکیبی از مواد شیمیایی ، ویتامین ها ، اسیدهای نوکلئیک و کوآنزیم ها است که بسته به نیازهای منحصر به فرد بیمار ، به پوست سر تزریق می شود.

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟

چندین ماده از مواد فعال مانند ویتامین ها ، داروها ، کوکتل اسیدهای آمینه به آرامی با استفاده از تزریق های کوچک به پوست سر تزریق می شود. در حین عمل ، معمولاً 4-6 میلی متر ،گیج 27-32 سوزن مخصوص مزوتراپی با عمق 4-6 میلی متر از فاصله 1-2 سانتی متری داخل پوست سر استفاده می شود.

یک جلسه مزوتراپی حدود 10 تا 30 دقیقه طول می کشد. با این حال ، هیچ پروتکل استانداردی برای تعداد دفعات جلسات وجود ندارد ، زیرا به شرایط هر بیمار بستگی دارد

 

 

 

مزوتراپی مو چگونه کار می کند؟

مزوتراپی عبارت است از تزریق ریز شامل ویتامین ها و داروها (فیناستراید و ماینوکسیدیل) به پوست سر. سایر ترکیبات به نیاز هر بیمار بستگی دارد. این مواد مغذی مستقیماً به فولیکول های مو منتقل می شوند. با اطمینان از تغذیه مناسب برای مو ، می توان رشد مو را تحریک کرد. این روش مشابه با درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است. با این حال ، پی آر پیPRP  از پلاسما از خون خود بیمار استفاده می کند در حالی که مزوتراپی یک کوکتل دارویی است.

 

مزوتراپی را می توان برای افرادی که هر یک از شرایط زیر را تجربه می کنند اعمال کرد:

آلوپسی آندروژنتیک (ریزش مو با الگوی مردانه)

آلوپسی کششی (ریزش مو در اثر کشش یا کشیدن)

آلوپسی آره آتا (طاسی نقطه ای ، از جمله در قسمت ریش)

ریزش مو پس از زایمان

ریزش مو منتشر (ریزش موی عمومی ، بیشتر در زنان)

آیا مزوتراپی برای مو موثر است؟

این روش درمانی نسبت به سایر روشهای درمانی دارویی برتر است زیرا یک درمان بسیار موثر با مقدار کمی دارو است که عوارض جانبی کمتری را به همراه خواهد داشت. پس از شش هفته ، موهای جدید مجدداً در مناطق آسیب دیده رشد می کنند و بخشی از ساختار رشد خود مو می شوند.

طبق تجویز پزشک ، برنامه ها باید در فواصل منظم تکرار شوند.

عوارض جانبی مزوتراپی چیست؟

از آنجا که مزوتراپی مو مستقیماً در ناحیه مورد نظر اعمال می شود ، اعتقاد بر این است که عوارض جانبی محدود یا کاهش می یابد. عوارض جانبی احتمالی مزوتراپی:

واکنش آلرژیک به داروها / محلول های تزریق شده

عفونت های پوستی

چه کسی کاندید مناسبی برای مزوتراپی نیست؟

             زنان حامله،

زنان شیرده ، افراد مبتلا به بیماری های ایمنی ،

بیماران سرطانی ،

افراد دیابتی

برای مزوتراپی مناسب نیستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد