عوارض مزوتراپی

مزوتراپی: عوارض، مزایا و هزینه

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی: عوارض، مزایا و هزینه

پی آر پی مو


 

پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) درمانی است که پزشکان برای تسریع بهبود در نواحی مختلف بدن از آن استفاده می کنند. این ممکن است به ترمیم رشد مو کمک کند.

درمان پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) برای ریزش مو یک درمان پزشکی سه مرحله ای است که در آن خون فرد گرفته می شود ، پردازش می شود و سپس به پوست سر تزریق می شود.

برخی از جامعه پزشکی فکر می کنند که تزریق پی آر پی باعث رشد طبیعی مو می شود و با افزایش خونرسانی به پیاز مو و افزایش ضخامت ساقه مو ، آن را حفظ می کند. گاهی اوقات این روش با سایر روش های ریزش مو یا داروها ترکیب می شود.

هنوز تحقیقات کافی برای اثبات اینکه آیا پی آر پی یک درمان موثر برای ریزش مو است ، انجام نشده است. با این حال ، پی آر پی درمانی از دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده برای مشکلاتی مانند ترمیم تاندون ها ، رباط ها و عضلات آسیب دیده استفاده می شود.

 

چه کسی می تواند پی آر پی درمانی را انجام دهد؟

پی آر پی مانند درمان القایی است که باعث رشد مو می شود. از نظر تئوری ، باید در انواع ریزش مو موثر باشد. اما معمولاً پس از کاشت مو و آلوپسی آره آتا ، در طاسی طرح دار مردانه و زنانه دیده می شود.

آیا موثر است؟

در سال 2019 ، یک تیم از محققان یک بررسی سیستماتیک از تحقیقات در مورد پی آر پی به عنوان درمانی برای ریزش مو انجام دادند. یافته های آنها در مجله Aesthetic Plastic Surgery منتشر شده است.

در نهایت این تجزیه و تحلیل بر روی 11 مقاله تحقیقاتی متمرکز شد که در مجموع 262 شرکت کننده با آلوپسی آندروژنتیک را شامل می شد. به گفته نویسندگان ، بیشتر مطالعات نشان داد که تزریق پی آر پی باعث کاهش ریزش مو و افزایش قطر مو و تراکم رشد مو می شود.

آنها تأیید کردند که این درمان بحث برانگیز است ، و خاطرنشان کردند که اندازه کوچک نمونه و کیفیت پایین تحقیق از عوامل محدود کننده تحقیقات آنها بود.

در یک بررسی سیستماتیک دیگر در سال 2019 ، که در جراحی پوست ارائه شده است ، یافته های 19 مطالعه بررسی پی آر پی به عنوان درمانی برای ریزش مو بررسی شده است. این مطالعات در مجموع 460 نفر را استخدام کرده است. به گفته نویسندگان این بررسی ، بیشتر مطالعات گزارش داده اند که درمان های پی آر پی منجر به رشد مجدد مو در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک و آلوپسی آره آتا می شود.

نویسندگان یک بررسی اضافی از مطالعات بالینی ، که مجله بین المللی پوست زنان منتشر کرد ، پی آر پی را یک درمان "امیدوار کننده" برای ریزش مو ، بر اساس یافته های خود ، در نظر گرفتند.

با این حال ، این تیم اظهار داشت که از آنجا که محققان و کلینیک های مختلف از داروهای مختلف ، فواصل جلسه و تکنیک های تزریق برای تجویز پی آر پی استفاده می کنند ، تأثیرات آن می تواند متفاوت باشد.

در این مرحله ، نویسندگان توضیح می دهند ، بدون وجود پروتکل استاندارد برای تزریق ، نتیجه گیری برای درمان دشوار است.

پی آر پی مو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد